High Intensity Interval training - 30 minuten super effectief trainen met je coach

H.I.I.T. - HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het is een uitdagende les waarbij je flink op de proef wordt gesteld. In onze Crossbox bij Fit in Aarle en onze nieuwe functional zone kun je deelnemen aan H.I.I.T. De training is gebaseerd op veel herhalingen in een bepaalde tijd en steeds verder je grenzen opzoeken en daardoor verleggen.Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van allerlei verschillende materialen zoals halters met gewichten, kettlebells, zandzakken en touwen. 

Belangrijkste factor is dat je gemotiveerd wordt door je trainer/coach om nét een beetje meer te doen als je van plan was!

Kickboksen Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. De sport kent zijn oorsprong in Japan en de Verenigde Staten, en werd daar populair in het begin van de jaren 1970. Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten zoals karate en taekwondo.

8 redenen waarom kickboksen goed voor je is.

  1. Verbranden. Je verbrandt per intensieve Kickboks-workout (van 45 min) tussen de 300 en 600 calorieën. 
  2. Kracht. Naast het verbranden van calorieën train je ook elke spier in je lichaam. Dus ook een strakke, toned body is het resultaat van flink Kickboksen.
  3. Verdediging. Je zelfvertrouwen zal ervan groeien! Omdat je weet hoe je je moet verdedigen, mocht dit ooit nodig zijn, voel je je krachtiger dan ooit te voren.
  4. Conditie. Naast verbranden en kracht heb je flink wat uithoudingsvermogen nodig om het een uur vol te houden. Je werkt dus ook aan je conditie!
  5. Abs. Zoals gezegd: je gebruikt alle spieren. Maar vooral de spieren rondom je core worden belast. Je moet steeds indraaien en alle kracht komt eigenlijk uit je buik. Je krijgt dus een mooie buik! 
  6. Explosiviteit. Door de explosiviteit van de training train je ook je hart- en vaatstelsel. En dat is overal goed voor.
  7. Andere spieren. Je traint andere spieren en bewegingen dan bij klassieke cardiosporten zoals hardlopen, zwemmen of fietsen. Omdat de bewegingen – als het goed is – niet alledaags zijn (je slaat niet dagelijks iemand in elkaar, hopen we) train je dus andere spieren.
  8. Afreageren. Beetje geïrriteerd om die vervelende collega? Loopt je hoofd over van gedachten? Heb je je kapot geërgerd aan het verkeer? Met Kickboksen verzet je je gedachten. Je slaat letterlijk alles van je af en daarna ben je helemaal ZEN.


  • * velden zijn verplicht.

Contact

Fit in Aarle
Helmondseweg 7a
5735 RA Aarle-Rixtel

0492-747027
Actie van 5 september tot 9 oktober

Actie van 5 september tot 9 oktober

Geplaatst op: 2022-09-02

Wil jij werken aan de zomervakantie kilo's? Laat je uitdagen om in 5 weken tijd zoveel mogelijk kilo's en of buikomvang te verliezen. Ieder lid van de club kan gratis meedoen. Meld je aan via afvalra...

Lees meer Meer nieuws